ΣΤ΄ ΤΑΞΗ

                                     


  ΣΤ' ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ 2016-2017


Αναμνηστική φωτογραφία από την επίσκεψή μας στο Αρχαιολογικό Μουσείο Χώρας!



Το ποίημα του Γιάννη Ρίτσου ήταν η αφορμή να γράψουμε το δικό μας εξαιρετικό ποίημα για την ειρήνη!


Ποιος είπε οτι το αλουμινόχαρτο δεν είναι ιδανικό υλικό για γλυπτά; Το έργο του Umberto Boccioni έδωσε την έμπνευση... και μεις ξεκινήσαμε!



Φωτογραφίες από τη χτεσινή μας επίσκεψη στη Χώρα, το μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και τον αφανή ναύτη!


























Σμύρνη: Η καταστροφή μιας κοσμοπολίτικης πόλης 1900-1922
Η σκηνοθέτις Μαρία Ηλιού και ο ιστορικός σύμβουλος Αλέξανδρος Κιτροέφ, μετά από τέσσερα χρόνια έρευνας, παρουσιάζουν ένα ιστορικό ντοκιμαντέρ για τη Σμύρνη, με άγνωστο οπτικό υλικό από αμερικανικά και ευρωπαϊκά αρχεία. Το ιστορικό ντοκιμαντέρ είναι μεγάλης σημασίας όχι μόνο γιατί το ελληνικό κοινό θα δει άγνωστες εικόνες από τη Σμύρνη αλλά και γιατί συγχρόνως οι δύο συνεργάτες, φέρνουν μια νέα ματιά στον τρόπο με τον οποίο διηγούνται την ιστορία. Ενενήντα χρόνια μετά την καταστροφή, οι δυο συνεργάτες θέλουν να τιμήσουν τον κόσμο που χάθηκε το 1922 αλλά και συγχρόνως την επιστήμη της ιστορίας.



στο παρακάτω Link μπορείτε να δείτε το ντοκυμαντέρ

Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Νέας Υόρκης

Μπείτε και περιηγηθείτε στα παιχνίδια του Μουσείου!



                        ΓΥΜΝΑΣΙΟ...ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ!

Oι συναντήσεις μας, με σκοπό την πολύπλευρη προετοιμασία για το Γυμνάσιο,φτάνουν σιγά σιγά στο τέλος τους και όσα πετύχαμε και νιώσαμε... πολλά!











Όλα τα παιχνίδια για όλα τα παιδιά!

http://video.sch.gr/asset/detail/X2NVxHlPnWUbpvHzkMA73AtH

Με αφορμή τον διάλογο που έχει ξεκινήσει σε διεθνές επίπεδο για την αναγκαιότητα άρσης του έμφυλου διαχωρισμού των παιχνιδιών οι μαθητές/τριες σε όλη την Ελλάδα κλήθηκαν  σε συνεργασία με τους /τις εκπαιδευτικούς να καταθέσουν τις απόψεις τους, τους προβληματισμούς τους για το συγκεκριμένο ζήτημα μέσω των Ψηφιακών τους δημιουργιών!

Στο παραπάνω link, η συμμετοχή της τάξης μας στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό ''Όλα τα παιχνίδια για όλα τα παιδιά''!

                          
                       ΜΙΚΡΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

http://www.mikrosanagnostis.gr/


Ο Μικρός Αναγνώστης  είναι μια ηλεκτρονική βιβλιοθήκη με δωρεάν ηλεκτρονικά βιβλία για όλες τις ηλικίες, αφορά όλα τα παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς που θέλουν να γνωρίσουν, να διαβάσουν ή να ακούσουν παιδικά βιβλία ανάλογα με την ηλικία και τα ενδιαφέροντα τους. Οι όμορφες ιστορίες γίνονται ακαταμάχητες όταν ζωντανεύουν στα χείλη χαρισματικών αναγνωστών.
  • Μπορείς να ακούσεις το βιβλίο από γνωστούς ταλαντούχους ηθοποιούς, μπορείς να ακούσεις αποσπάσματα ή ολόκληρες ιστορίες αγαπημένων συγγραφέων διαβασμένες ενώ εσύ τις διαβάζεις παράλληλα γυρνώντας τις σελίδες του ψηφιακού βιβλίου!
  • Αναζητείς ένα βιβλίο να διαβάσεις αλλά δεν ξέρεις ποιο θέλεις;



Φωτογραφίες από την επίσκεψή μας με το ΚΠΕ Άνδρου,στο μονοπάτι στο Βραχνού!






























Υλικό για το κεφάλαιο της Φυσικής ''Μεταδοτικές Ασθένειες''

https://e-dimotiko.eu/index.php/ct-menu-item-175/ct-menu-item-187/digital-school-st-fysikh/digital-school-st-fysikh-metadotikesastheneies.html



Μαθητικοί Αθλητικοί Αγώνες Δημοτικών Σχολείων Άνδρου

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν πριν από δύο εβδομάδες οι μαθητικοί αθλητικοί αγώνες Δημοτικών Σχολείων Άνδρου! Μαθητές και μαθήτριες πήραν μέρος σε αγώνες ποδοσφαίρου, στους οποίους κυριάρχησαν το αθλητικό πνεύμα, η καλή διάθεση και το χαμόγελο, η συνεργασία και η ομαδικότητα!Μπράβο σε όλα τα παιδιά,όχι μόνο της τάξης μας και του Σχολείου μας ,αλλά και των άλλων σχολείων! Η στιγμή που χαιρετιόμασταν μεταξύ μας καθώς φεύγαμε, έλεγε πολλά! Ακολουθούν φωτογραφίες!









Επίσκεψη στη Χώρα!

Πριν λίγες μέρες όλο το σχολείο πραγματοποίησε μια πολύ ευχάριστη και ενδιαφέρουσα βόλτα στη Χώρα!Εκεί, η κάθε τάξη,ανάλογα με το τι ήθελε να δει ,πραγματοποίησε ανάλογες επισκέψεις! Η Στ' επισκέφθηκε αρχικά την Καϊρειο Βιβλιοθήκη και στη συνέχεια πραγματοποίησε ξενάγηση στο Κάστρο της Χώρας και πάλι από τον κ. Βασιλόπουλο, τον οποίο ευχαριστούμε πάρα πολύ που για άλλη μία φορά προσφέρθηκε να μας μεταδώσει τις γνώσεις του για να κατανοήσουμε περισσότερο την Ιστορία του τόπου μας! Καταφέραμε να επεξεργαστούμε 2 στα 3 Κάστρα της Άνδρου από την περίοδο της Λατινοκρατίας και συνεχίζουμε!
Στη βιβλιοθήκη του Καϊρη

Η υπεύθυνη της βιβλιοθήκης μας ανοίγει τα βιβλία που μας εντυπωσίασαν






Αναζητώντας βιβλία σχετικά με τον Καϊρη

Μελέτη στην παιδική βιβλιοθήκη


Παιχνίδι ,περιμένοντας τον κ.Βασιλόπουλο στην είσοδο του Κάστρου
Από μια μικρή έρευνα που κάναμε στη βιβλιοθήκη,διαπιστώσαμε πως:
-Υπάρχουν 86 βιβλία σχετικά με το έργο και τη ζωή του Θεόφιλου Καϊρη
-Τα βιβλία στη βιβλιοθήκη του Καϊρη είναι 3.000!




Έναρξη της βόλτας-βασικές πληροφορίες για το Κάστρο




Η είσοδος του Κάστρου













                 

                   Επανάληψη στη Φυσική (Κυκλοφορικό Σύστημα)

Χρήσιμο υλικό για την Επανάληψη στη Φυσική:


http://anoixtosxoleio.weebly.com/kappaupsilonkappalambdaomicronphiomicronrhoiotakappa972-sigma973sigmatauetamualpha.html#.WMWIUvnyjIU



https://www.youtube.com/watch?v=i-sulGyYVyY






Ο κόσμος στα χέρια της!

Η Illustrator Issar Tahir ζει στη Νέα Υόρκη,λατρεύει τα παγωτά και τα κινούμενα σχέδια,ενώ παράλληλα κρατά όλο τον κόσμο στα χέρια της,εξασκώντας με όρεξη και ζήλο, μια παράδοξη,αλλά άκρως ενδιαφέρουσα μορφή τέχνης:ζωγραφίζει τα ίδια της τα χέρια με εικόνες από ό,τι βλέπει,φαντάζεται ή ό,τι σκαρφίζεται! Η επιρροή της από την αισθητική της Disney είναι ολοφάνερη,χωρίς να λείπουν οι αναφορές της σε κλασσικούς πίνακες,όπως η έναστρη νύχτα του Βαν Γκόγκ, ενώ ζωγραφίζει τόσο με το αριστερό,όσο και με το δεξί της χέρι με την ίδια δεξιότητα!Ο λογαριασμός της στο Instagram προσφέρει ένα πολύ ενδιαφέρον scroll down!
Επισκεφτείτε τον και δείτε τον κόσμο με έντονα χρώματα,στα χέρια της;

                                   Ο κόσμος στα χέρια μας!
Διονύσης


Γιάννης Μπ.

Κατερίνα

Μαρία

Γιάννης Σκ.












Κορίτσι με το κόκκινο μπαλόνι Banksy
 Ο Banksy είναι ένας καλλιτέχνης του δρόμου από τη Βρετανία. Και αυτό γιατί τα έργα του διακοσμούν κυρίως τους δρόμους του Λονδίνου, τα γνωστά σε όλες και όους μας γκράφιτι. Τα έργα του βασίζονται  στην τεχνική στένσιλ και καυτηριάζουν θέματα πολιτικής και κουλτούρας. Ένα από τα πιο γνωστά του έργα είναι ¨Το κορίτσι με το μπαλόνι¨ που δημιουργήθηκε σε τοίχο τράπεζας του Λονδίνου το 2002, μεταφέροντας το μήνυμα     ΤHERE IS ALWAYS HOPE (πάντα υπάρχει ελπίδα).
Το Μάρτιο του 2014 , ο Banksy έρχεται να μεταμορφώσει αυτό το γνωστό του έργο και να αντικαταστήσει το γνωστό πλέον κορίτσι με το κόκκινο μπαλόνι, με ένα κορίτσι από τη Συρία, για να δηλώσει έτσι τη στήριξή του στον ταλαιπωρημένο  αυτό λαό .



Ακολουθούν τα έργα μας,εμπνευσμένα από το έργο και την τεχνική του Banksy



                                   Το κόκκινο μπαλόνι

Μια όμορφη στιγμή στην τάξη, ήταν η προβολή της 38λεπτης μικρού μήκους ταινίας του Αλμπέρ Λαμορίς με τίτλο το "Το κόκκινο μπαλόνι".

Το "Κόκκινο μπαλόνι" πήρε το Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες και το Όσκαρ σεναρίου το 1956 και αποτελεί μια κλασσική φαντασία και μια από τις καλύτερες παιδικές ταινίες όλων των εποχών. Ένα παιδί,που στην πραγματικότητα είναι ο γιος του σκηνοθέτη ,Πασκάλ Λαμορίς,αποκτά έναν φίλο στη μορφή ενός κατακόκκινου μπαλονιού,που τον ακολουθεί παντού και του ανήκει ολοκληρωτικά. Είναι ο πιστός φίλος που κάθε παιδί ονειρεύεται,ζουζουνιστός και τέλειος,σαν τις πρώτες εικόνες που κάνουν ένα βρέφος να χαζέψει από χαρά.Η αποκλειστικότητα προκαλεί ζήλιες και προβλήματα και η τελική φυγή ,όχι στη θάλασσα αλλά στον ουρανό, από μια γιγαντιαία συνομωσία μπαλονιών (πολύ πριν από την εποχή των εφέ) παραπέμπει στη θεώρηση του Μορίς για το παράλληλο σύμπαν των ανηλίκων και τις κρυφές τους επιθυμίες.Ταυτόχρονα, το φιλμ είναι μια ωδή στο καθημερινό Παρίσι, με την αβίαστη και αιώνια αστική ομορφιά.Μαγικό και αξέχαστο ,σαν πολύχρωμο κουφέτο με πολύ περισσότερα πράγματα τον πυρήνα του από αέρα και χαμόγελα, αποτελεί μοντέλο σύλληψης και κινηματογράφησης και,με τα 38 λεπτά διάρκειας,ένα μάθημα ψυχαγωγικής οικονομίας.
Πηγή: www.lifo.gr

https://vimeo.com/15187075

***Μπορείτε να την παρακολουθήσετε,πατώντας στο παραπάνω link! Καλή προβολή και μπορείτε να τη σχολιάσετε!

Ακολούθησαν τα δικά μας έργα,εμπνευσμένα από την ταινία,που στολίζουν την τάξη μας!





Επίσκεψη στο ΚΠΕ Άνδρου, για να γνωρίσουμε τους "Δρόμους της φωτιάς"

Η επίσκεψή μας στο ΚΠΕ Άνδρου πριν λίγες μέρες,είχε μεγάλο ενδιαφέρον! Εκεί, αφού ενημερωθήκαμε για τις αιτίες των πυρκαγιών και τα αποτελέσματά τους στη χώρα μας, αλλά και τους τρόπους πρόληψής τους, μετακινηθήκαμε σε μια καμμένη περιοχή του νησιού μας, όπου την ερευνήσαμε βγάζοντας τα συμπεράσματά μας.Σειρά είχε το πυροσβεστικό όχημα! Πώς κατασβήνει τις φωτιές; Πώς λειτουργούν οι μάνικες; Αφού βοηθήσαμε στη σύνδεσή τους ,τις βάλαμε σε λειτουργία και υποθετικά σβήσαμε τη φωτιά στην περιοχή. Το καλύτερο κατά γενική ομολογία,ήταν η επιστροφή μας στο σχολείο με το πυροσβεστικό όχημα! Αναμένουμε την επόμενη επίσκεψή μας στο ΚΠΕ!
Ο υπεύθυνος του ΚΠΕ διαβάζει και σχολιάζει τις εμπειρίες μας από πυρκαγιές στην Άνδρο

Η παρατήρηση ξεκινά

Προσανατολιζόμαστε

Μια χαρούμενη ομαδική selfie!


Το πυροσβεστικό όχημα σε λειτουργία

Κατάσβεση από τον Γιάννη

Μαζεύοντας τις μάνικες

Μέσα στο πυροσβεστικό











Αλληλογραφώντας με τη Στ' τάξη του Δημοτικού Σχολείου Νάουσας Πάρου

Μετά από αρκετή αναμονή,επιτέλους,τα γράμματα των συμμαθητών μας από την Πάρο έφτασαν και μεις ενθουσιασμένοι/ες που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας, ξεκινάμε μια νέα σχέση επικοινωνίας με συνομηλίκους από έναν άλλο τόπο! Έπεται συνέχεια!








                 Το Blog μας...ο πιο ευτυχισμένος τόπος!

Η ενασχόλησή μας με το blog φαίνεται πως επηρέασε και τις άλλες τάξεις! Η Δ'τάξη του σχολείου μας λοιπόν, μας ζήτησε να την κατευθύνουμε ως προς τη χρήση του blog μιας και αυτοί/ες θέλουν να αρχίσουν να το χρησιμοποιούν! Έτσι και μεις,μετά από προτροπή τους,γράψαμε για την τάξη τους κειμενάκια όπου τους/τις καθοδηγούμε! Η αλληλεπίδρασή μας ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και ελπίζουμε να έχουμε σύντομα νέα και από αυτούς/ες!






ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ

Χρήσιμα βιντεάκια για την επανάληψη στο μάθημα της Φυσικής ''Αναπνευστικό Σύστημα''


Το ενδιαφέρον βιντεάκι για το τσιγάρο:






ΚΡΗΤΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ


Αναγέννηση. Η πνευματική και καλλιτεχνική κίνηση που αναπτύχθηκε το 15ο και 16ο αιώνα, αρχικά στην Ιταλία και αργότερα στην υπόλοιπη Ευρώπη, αποτέλεσε ένα κοσμοϊστορικής σημασίας σταθμό στην εξέλιξη του ευρωπαϊκού πολιτισμού. Η Κρήτη σ' όλη τη διάρκεια της Αναγέννησης ήταν κάτω από την κυριαρχία των Βενετών.Μέσα σε αυτό το κλίμα, στις κρητικές πόλεις του 16ου και του 17ου αιώνα εκδηλωθηκε μια λογοτεχνική και καλλιτεχνική δραστηριότητα η οποία ονομάστηκε "ΚΡΗΤΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ". Η αρχιτεκτονική, η γλυπτική, η μουσική και η τυπογραφία γνώρισαν επίσης μεγάλη άνθηση.

Μελετώντας την Κρητική Αναγέννηση στα πλαίσια του μαθήματος ιστορίας,διαπιστώσαμε ότι 
η λογοτεχνική παραγωγή της Κρήτης την εποχή της Αναγέννησης είναι πλούσια.

          Ένα από τα πιο γνωστά έργα της περιόδου εκείνης, ήταν ο " Ερωτόκριτος " του Βιτσέντζου Κορνάρου.Συντέθηκε στην Κρήτη το 17ο αιώνα. Αποτελείται από 10.012 ιαμβικούς δεκαπεντασύλλαβους ομοιοκατάληκτους στίχους στην Κρητική διάλεκτο, των οποίων οι τελευταίοι δώδεκα αναφέρονται στον ίδιο τον ποιητή. Κεντρικό θέμα του είναι ο έρωτας ανάμεσα σε δύο νέους, τον Ερωτόκριτο, που στο έργο αναφέρεται μόνο ως Ρωτόκριτος ή Ρώκριτος, και την Αρετούσα, και γύρω από αυτό περιστρέφονται και άλλα θέματα όπως η τιμή, η φιλία, η γενναιότητα και το κουράγιο. Μαζί με την Ερωφίλη του Γεωργίου Χορτάτση είναι τα σημαντικότερα έργα της κρητικής λογοτεχνίας την περίοδο της Βενετοκρατίας. Ο Ερωτόκριτος πέρασε στην λαϊκή παράδοση και παραμένει δημοφιλές κλασικό έργο, χάρη και στην μελοποίησή του από τον Χριστόδουλο Χάλαρη και την ερμηνεία του από τον Νίκο Ξυλούρη. (πηγή Βικιπαιδεια )

Το έργο "Ερωτόκριτος", έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση στον ζωγράφο Θεόφιλο. Και αυτός με τη σειρά του ενέπνευσε και εμάς! Μακάρι οι φωτογραφίες να μπορούσαν να αποτυπώσουν την από κοντά ομορφιά των έργων μας!!!

Ναταλία

Γιάννης Μπενάς

Κατερίνα

Δήμητρα

Γιάννης Σκόρδος


Διονύσης

Μαρία


"Και αυτός που εκατέγραψε τούτη την ιστορία
και να την κάμει ποίημα βρήκε την ευκαιρία
καιρός του να φανερωθεί με παρρησιά και θάρρος
ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ είν' ο ποιητής
και στη γενιά ΚΟΡΝΑΡΟΣ. 
Στη Στεία εγεννήθηκε της Κρήτης και ανεθράφη,
και κει με τάξη εσύνταξε της Αρετής τα πάθη.

Και τέλος ένα λόγο που θέλει να πει ακόμα,
προτού πεθάνει ο άνθρωπος και μπει μέσα στο χώμα,
δεν πρέπει να υποχωρεί και να πισωγυρίζει,
μον' πρέπει να αγωνίζεται και πάντοτε να ελπίζει. "




LIFE ANDROS



Δημοσίευση στο facebook του Life Andros για την επίσκεψή μας. Φαίνεται πως η συγκεκριμένη επίσκεψη,ήταν ευχάριστη  και έκανε εντύπωση και στις δύο πλευρές!
"Στα πλαίσια των δράσεων ενημέρωσης προς το κοινό, στις 16 Ιανουαρίου επισκέφτηκε το Κέντρο Ενημέρωσης Κορθίου η Στ’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου Όρμου Κορθίου. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του προγράμματος μαθητές και συνοδοί ενημερώθηκαν εκτενώς για τις δράσεις του Προγράμματος και παρακολούθησαν το ντοκιμαντέρ στην αίθουσα προβολής, όπως γίνεται κάθε φορά. Επακολούθησε συζήτηση για τις εντυπώσεις τους και ενδιαφέρουσες απορίες για το περιβάλλον της Άνδρου και την θαλάσσια και χερσαία περιοχή Natura. Λίγες μέρες αργότερα προς μεγάλη μας έκπληξη, με το τέλος του σχολικού προγράμματος, οι ίδιοι μαθητές, χωρίς συνοδούς αυτή τη φορά, επισκέφτηκαν πάλι το Κέντρο Ενημέρωσης για να μας παραδώσουν γραπτά τις εντυπώσεις τους και να συζητήσουν μαζί μας απορίες για τα εντόπια φίδια και γενικότερα για ηλεκτρονικές διευθύνσεις άντλησης ενημερωτικού υλικού του Προγράμματος. Σας ευχαριστούμε πολύ!  "
































Τέλος,παραθέτουμε τις πληροφορίες που μαζέψαμε,μετά τη δεύτερη επίσκεψή μας στο Life,σχετικά με τα φίδια του νησιού,ένα θέμα που κίνησε το ενδιαφέρον μας και μας οδήγησε στην έρευνα:




  • Η οχιά είναι το μόνο επικίνδυνο φίδι της Άνδρου.
  • Στο παρελθόν,τοποθετούσαν στα κατώγια εύχιους για να τρώνε τα ποντίκια.
  • Οι εύχιοι δεν είναι δημητηριώδεις.
  • Η σαϊτα είναι κάπως επικίνδυνη,γιατί μπορεί να τυλιχθεί και να πηδήξει
  • Τα ερπετά βγαίνουν από το ρήμα έρπω
  • Η φουρνοφάισα τρώει μόνο φουρνούς



Επίσης,τα ερπετά της Άνδρου είναι:
  1. ο Κιρτοδάκτυλος
  2. ο αβλέφαρος
  3. η τρανόσαυρα (η μεγαλύτερη σαύρα στην Ελλάδα)
  4. η γιακόνη
Τα φίδια της Άνδρου είναι:

  1. η δενδρογαλιά
  2. ο λαφιάτης (δεν είναι δηλητηριώδης)
  3. η οχιά/αμοδύτης
Λίγα λόγια για την οχιά:

Η οχιά στην Άνδρο έχει κέρατο και βρίσκεται συνήθως σε σωρούς από πέτρες ή ξύλα και σε θάμνους.


Τέλος λίγα λόγια για το πως να αντιμετωπίζουμε τα φίδια:
  • Δε χρειάζεται να πλησιάζουμε στις φωλιές τους.
  • Αν συναντήσουμε κάποιο, να είμαστε ψυχραιμοι/ες,γνωρίζοντας ότι δε δαγκώνει για να επιτεθεί αλλά για να αμυνθεί
  • Δεν πρέπει να τα σκοτώνουμε.Τα φίδια είναι απαραίτητα στην τροφική αλυσίδα και για την πανίδα της Άνδρου.
  • Παίρνουμε τα μέτρα μας. Όταν πηγαίνουμε για κάππαρη,παίρνουμε μαζί μας ένα ραβδί για να χτυπάμε τον θάμνο γιατί συνηθίζει εκεί μέσα να κάνει φωλιά η οχιά.Το ίδιο ισχύει και για τις πεζοπορίες μας.
Πηγές                http://www.androslife.gr/


LIFE ANDROS


Μια εβδομάδα πριν,οι μαθητές και οι μαθήτριες του Στ', με αφορμή την ενασχόλησή τους με τα οικοσυστήματα και τις τροφικές σχέσεις των ζωντανών οργανισμών, επισκέφθηκαν το Life Andros.Εκεί ενημερωθήκαμε για την πλούσια πανίδα της Άνδρου, για τα 4 πτηνά που το πρόγραμμα προστατεύει και για τους τρόπους με τους οποίους το κάνει. Η παραπάνω επίσκεψη,αποτέλεσε αφορμή για προβληματισμό και επεξεργασία και στην τάξη γιατί θεωρούμε πολύ σημαντικό να γνωρίζεις την πλούσια φύση του τόπου σου αλλά και να τη σέβεσαι! Eπιπλέον, εκμεταλλευόμενοι/ες την ευκαιρία που μας δώσανε να τους επισκεπτόμαστε όποτε το θέλουμε,ζητήσαμε τη βοήθειά τους ώστε να μάθουμε πάνω σε ένα ερπετό που μας ενδιαφέρει πολύ,το φίδι! Τέλος,στείλαμε ανά ομάδα τις εντυπώσεις μας από την επίσκεψη ,όπως μας ζήτησαν,και ανανεώσαμε το ραντεβού μας αυτή τη φορά για εξερεύνηση στη φύση!


















ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΚΟΧΥΛΟΥ


Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ' τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν την Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου , το Επάνω Κάστρο ,το Κάστρο Κοχύλου, στα πλαίσια της ενασχόλησής τους στο μάθημα της Ιστορίας , με την περίοδο της Λατινοκρατίας στην Άνδρο. Με τον καιρό σύμμαχο και την πολύτιμη βοήθεια του κ.Βασιλόπουλου στην ξενάγηση, η εμπειρία μας ήταν εξαιρετική και ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα. Η ενασχόλησή μας με την τοπική ιστορία θα συνεχιστεί!

άφιξη στο Κάστρο

Η εξερεύνηση ξεκινά

Η θέα από την είσοδο

Ξενάγηση και συζήτηση με τον κ.Βασιλόπουλο

Κεραμικό από την περίοδο της Λατινοκρατίας

Η θέα από το Κάστρο(Ναταλία)

Η κορυφή του Κάστρου(Κατερίνα)



Το εσωτερικό της Εκκλησίας(Δήμητρα)

Αναμνηστική φωτογραφία με τον κ.Βασιλόπουλο

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Νίκο Βασιλόπουλο, αρχιτέκτονα και ερευνητή, που ανταποκρίθηκε άμεσα και με πολύ χαρά στο κάλεσμά μας ,και πρόθυμα μας συνόδευσε ,βοηθώντας μας έτσι,να γνωρίσουμε τον τόπο μας!








                                                φωτογραφία Nathional Geographic

Standing Rock – ΗΠΑ: Ο μεγαλύτερος αγώνας Ινδιάνων εδώ και 150 χρόνια!
02/11/2016

Της Ελένης Μήτσου

Πάνω από 400 φυλές ινδιάνων έχουν συγκεντρωθεί τους τελευταίους μήνες στην περιοχή Standing Rock, όπου κατοικούν 8.000 Σιού (μια φυλή Ινδιάνων). Οι Ινδιάνοι αγωνίζονται από τον περασμένο Απρίλιο για να μην περάσει από τη γη τους ο αγωγός πετρελαίου Dacota Access – ένας αγωγός κόστους 3,7δις$, που θα μεταφέρει κάθε μέρα 570.000 βαρέλια αργού πετρελαίου από την Β. Ντακότα στο Ιλινόις.
Ο αγώνας στον Standing Rock είναι ο μεγαλύτερος αγώνας που έχουν δώσει οι ινδιάνοι στις ΗΠΑ τα τελευταία 150 χρόνια.
Ο αγωγός Dacota Access απειλεί το πόσιμο νερό των Ινδιάνων
Οι διαρροές και άλλα ατυχήματα είναι πολύ συχνό φαινόμενο στους αγωγούς πετρελαίου. Καθώς ο αγωγός Dacota Access έχει σχεδιαστεί να περάσει κάτω από τη λίμνη Οάχε, μια τεχνητή λίμνη σ’ ένα φράγμα του ποταμού Μιζούρι, οι Ινδιάνοι φοβούνται ότι στο πρώτο ατύχημα θα μολυνθεί η λίμνη και ο ποταμός, που είναι οι μοναδικές πηγές πόσιμου νερού στα εδάφη τους.
Όπως λέει το συμβούλιο των Σιου στο Standing Rock:
«Οι αγωγοί, πετρελαίου σπάνε, έχουν μικρές ή μεγάλες διαρροές. Το θέμα δεν είναι αν θα συμβεί ατύχημα, αλλά πότε θα συμβεί».
Την ίδια στιγμή περιβαλλοντολόγοι εξηγούν ότι αν ο ποταμός Μιζούρι μολυνθεί με πετρέλαιο δεν θα επηρεαστούν μόνο οι ινδιάνοι, αλλά 17 εκατομμύρια Aμερικάνοι που βασίζονται στον ποταμό για την ύδρευση των πόλεων και των χωριών τους και την άρδευση των καλλιεργειών τους.  
Η μόλυνση του νερού είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα. Δεν είναι όμως το μόνο. Τα μηχανήματα για την κατασκευή του αγωγού ήδη διασχίζουν και καταστρέφουν ινδιάνικα νεκροταφεία και άλλους τόπους με θρησκευτική και αρχαιολογική αξία.
«Νιώθουμε σαν να ζούμε στο 1875, γιατί αγωνιζόμαστε ακόμα για την γη μας»– Σέρμαν Αλέξι (Sherman Alexie), Ινδιάνος συγγραφέας
Πολλοί άνθρωποι στέκονται στο πλευρό των Ινδιάνων
Ο αγώνας των Σιού στο Standing Rock έχει προκαλέσει την συγκίνηση και αλληλεγγύη εκατοντάδων ανθρώπων στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Εδώ και μήνες, άνθρωποι όλων των ηλικιών, από όλες τις περιοχές της Β. Αμερικής, ταξιδεύουν στο Standing Rock για να στηρίξουν τον αγώνα με την φυσική τους παρουσία καθώς και για να παραδώσουν τρόφιμα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης που έχουν συλλεχθεί για τις ανάγκες του.
Οι Ινδιάνοι  όμως αντιμετωπίζουν σκληρή καταστολή.Η εταιρία που κατασκευάζει τον αγωγό πετρελαίου, η Energy Transfer  αρχικά προσέλαβε μια εταιρία σεκιούριτι για να σταματήσει τις κινητοποιήσεις. Ινδιάνοι και άλλοι άνθρωποι που διαμαρτύρονταν στα εργοτάξια του Dacota Access δέχτηκαν για πολλές μέρες επιθέσεις από άντρες της εταιρίας που χρησιμοποίησαν εναντίον τους σπρέι πιπεριού και εκπαιδευμένους σκύλους.
«Είμαστε ακόμα δυνατοί. Κρατάμε ακόμα τη γη μας»
– Ντιν Ντέντμαν (Dean Dedman Jr), μέλος της φυλής Χανκπάπα (Hunkpapa) από το Standing Rock στη Ν. Ντακότα.
Όμως, όπως ανακοινώθηκε στις 5 Δεκεμβρίου σταματάει ο αγωγός πετρελαίου που ήταν να περάσει από την περιοχή των Σιου, στην Βόρεια Ντακότα, καθώς ο στρατός δεν χορήγησε άδεια για την διέλευση του από το Standing Rock.Ο αγωγός έχει σε μεγάλο βαθμό ολοκληρωθεί, εκτός από το κομμάτι που περνάει από την λίμνη Oahe, στο Standing Rock. Ο Βοηθός Γραμματέας Πολιτικών Έργων Jo-Ellen Darcy είπε πως η απόφαση βασίστηκε στην ανάγκη να «διερευνήθουν εναλλακτικές διαδρομές» για τη διέλευση του αγωγού.
Η απόφαση είναι μια νίκη για τους Ινδιάνους, οι όποιοι έχουν πει εδώ και μήνες πως το πρόγραμμα των 3,8 δις δολαρίων, θα απειλούσε το νερό και τους πολιτιστικούς χώρους. 

http://www.kar.org.gr

Τα παιδιά της Στ τάξης , ασχολήθηκαν με τον αγώνα των Ινδιάνων στο Standing Rock, προβληματίστηκαν και έγραψαν τη γνώμη τους για το αν ο αγώνας των Ινδιάνων ήταν σημαντικός, Ακολουθούν οι απαντήσεις τους;


Ναταλία

Κατά τη γνώμη μου, θεωρώ ότι ο αγώνας των Ινδιάνων στο Standing Rock ήταν πολύ σημαντικός διότι ήταν ο μεγαλύτερος εδώ και 150 χρόνια. Όπως λέει και η δημοσιογράφος Ελένη Μήτσου, πάνω από 400 φυλές Ινδιάνων έχουν συγκεντρωθεί τους τελευταίους μήνες στην περιοχή Standing Rock,όπου κατοικούν 8.000 χιλιάδες Σιου. Επίσης, ο αγωγός Dackota Access απειλεί το πόσιμο νερό των Ινδιάνων. Αυτός ο αγωγός θα περάσει από τη λίμνη Οάχε, για αυτό και οι Ινδιάνοι φοβούνται ότι στο πρώτο ατύχημα θα μολυνθεί η λίμνη και ο ποταμός που είναι οι μοναδικές πηγές πόσιμου νερού των Ινδιάνων.Πιστεύω ότι,ο αγώνας τους είναι πολύ σημαντικός,διότι αυτοί υπέφεραν πάρα πολύ καιρό.Ευτυχώς, οι συνέπειες του αγώνα ήταν καλές γιατί ένας Αμερικάνος στρατηγός ζήτησε συγγνώμη για τον τρόπο που τους φέρθηκε και έτσι ο αγωγός σταμάτησε.


Δήμητρα

Κατά τη γνώμη μου,είναι πολύ σημαντικός ο αγώνας των Ινδιάνων στο Standing Rock, γιατί αγωνίστηκαν και θα αγωνίζονται για πάντα. Διεκδικούν την ελευθερία τους και τα διακαιώματά τους.Προστατεύουν τα ποτάμια και τη γη,που την αποκαλούν <<μητέρα>>. Τέλος,ο αγώνας τους είναι ένα παράδειγμα προς μίμηση για όλους τους ανθρώπους που θέλουν να σέβονται το περιβάλλον.

Διονύσης

Η σκέψη μου για τον αγώνα των Ινδιάνων στο Standing Rock είναι ότι είναι σημαντικός,γιατί οι Ινδιάνοι <<αγωνίστηκαν>> για να μην περάσει το πετρέλαιο από τη γη τους και για να μη γίνει καμιά διαρροή.Καθώς, αν γίνει καμιά διαρροή 17 εκατομμύρια Αμερικάνοι που βασίζονται στον ποταμό για την ύδρευση των πόλεων και των χωριών τους και την άρδευση των καλλιεργειών τους θα μολυνθούν. Επίσης,είναι πολύ σημαντικός γιατί, τα μηχανήματα για την κατασκευή του αγωγού ήδη διασχίζουν και καταστρέφουν ινδιάνικα νεκροταφεία.

Γιάννης Μπ.

Θεωρώ πως ο αγώνας των Ινδιάνων στο Standing Rock είναι σημαντικός για τους Ινδιάνους και τους Αμερικάνους γιατί θα είχαν πεθάνει 17 εκατομμύρια Αμερικάνοι και αρκετοί Ινδιάνοι αν έσπαγαν οι αγωγοί πετρελαίου.

Κατερίνα

  Κατά τη γνώμη μου, είναι σημαντικός ο αγώνας των Ινδιάνων στο Standing Rock γιατί οι Αμερικάνοι καταστρέφουν ινδιάνικα νεκροταφεία και άλλους τόπους με θρησκευτική αξία. Καθώς ο αγωγός Dacota Access θέλει να περάσει από τη λίμνη Οαχε ,οι Ινδιάνοι φοβούνται ότι στο πρώτο ατύχημα θα μολυνθεί η λίμνη. Επίσης, δε θα επηρεαστούν μόνο οι Ινδιάνοι , αλλά και 17 εκατομμύρια Αμερικάνοι.
  Άρα η μόλυνση του νερού είναι μεγάλο πρόβλημα και ελπίζω να μη ξαναπροκληθεί αυτό γιατί μπορεί οι φυλές αυτές να εξαφανιστούν.

Γιάννης Σκ.

   Κατά τη γνώμη μου, ο αγώνας στο Standing Rock είναι πολύ σημαντικός διότι άμα περάσει ο αγωγός Dacota Access, θα απειλεί το πόσιμο νερό των Ινδιάνων και όχι μόνο! Ο αγωγός άμα σπάσει , θα δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα στους Ινδιάνους που ζουν στο Standing Rock, στο νερό και στη γη τους.
   Άρα, ο αγωγός πετρελαίου Dacota Access πρέπει να σταματήσει να κατασκευάζεται για το καλό όλων των Αμερικάνων!

Μαρία


Κατά τη γνώμη μου, ο αγώνας των Ινδιάνων στο Standing rock είναι πολύ σημαντικός γιατί για αυτούς η γη τους είναι ιερή.Και την υπερασπίστηκαν και πάλεψαν.Ακόμα,μπορεί να γίνουν διαρροές και άλλα ατυχήματα που είναι συχνό φαινόμενο στους αγωγούς πετρελαίου. Όμως, αν γίνει κάποιο ατύχημα δε θα επηρεαστούν μόνο Ινδιάνοι αλλά και 17 εκατομμύρια Αμερικάνοι. Επιπλέον αν μολυνθεί ο ποταμός Μιζούρι οι Ινδιάνοι δε θα έχουν νερό καθώς αυτή είναι η μόνη πηγή τους. Επίσης,θα εξαφανιστεί ο πολιτισμός τους. Νομίζω ότι, αν πέρναγε ο αγωγός θα ήταν πολύ άδικο για αυτούς όμως στο τέλος δικαιώθηκαν,διότι δεν πέρασε ο αγωγός Dacota Access ,αφού ο στρατός δεν χορήγησε άδεια για τη διέλευσή του από το Standing Rock.




ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΈΤΗ

ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ





ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ 

 ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΜΕΡΑΣ ΜΕ ΤΗ ΝΥΧΤΑ




ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΙ ΕΝΑΝ ΚΑΙΡΟ ΣΕ ΜΙΑ ΠΟΛΗ  ΖΟΥΣΑΝ ΔΥΟ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙΑ. ΑΥΤΑ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΠΗΓΑΙΝΑΝ ΚΑΙ ΕΠΑΙΖΑΝ ΣΤΟ ΒΟΥΝΟ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΜΕ ΔΥΟ ΜΠΑΛΕΣ. ΤΗΝ ΜΙΑ ΜΠΑΛΑ ΤΗΝ ΕΛΕΓΑΝ [ΗΛΙΟ] ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗ [ΦΕΓΓΑΡΙ] .ΟΤΑΝ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΕΠΑΙΖΑΝ, ΠΕΤΟΥΣΑΝ ΤΗΝ ΜΠΑΛΑ [ΗΛΙΟ] ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΚΑΙ ΦΩΤΙΖΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΟΛΗ . ΑΛΛΑ Η ΜΠΑΛΑ ΕΚΑΝΕ ΠΟΛΥ ΩΡΑ ΝΑ ΚΑΤΕΒΕΙ , ΟΤΑΝ ΚΑΤΕΒΑΙΝΕ ΠΕΤΟΥΣΑΝ ΤΗΝ ΜΠΑΛΑ [ΦΕΓΓΑΡΙ] ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΑΝΕΒΑΙΝΕ ΨΗΛΑ ΣΚΟΤΕΙΝΙΑΖΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΦΑΙΝΟΤΑΝ ΤΙΠΟΤΑ . ΕΤΣΙ ΠΑΙΔΙΑ ΕΞΗΓΕΙΤΕ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΜΕΡΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ.



ΑΠΟ ΙΩΑΝΝΑ  ΚΑΡΠΟΥΖΗ




2013 -2014

Υπουργός παιδείας για μια ημέρα!!!


Οι μαθητές της ΣΤ τάξης του σχολείου μας όταν ρωτήθηκαν τι θ άλλαζαν στο σχολείο αν γινόταν για μια ημέρα υπουργοί παιδείας απάντησαν..

Αν γινόμουν για μια μέρα υπουργός παιδείας, τι θα άλλαζα στο σχολείο μου?

Εάν γινόμουν υπουργός παιδείας θα έδινα περισσότερες ώρες γυμναστικής. Επίσης, θα άλλαζα τις ώρες λειτουργίας. Από 10.30 μέχρι 4.30 ,για να κοιμούνται περισσότερη ώρα τα παιδιά. Επιπλέον σε όλα τα σχολεία θα λειτουργούσε κυλικείο, γυμναστήριο και θα υπήρχε ξεχωριστό γήπεδο ποδοσφαίρου, μπάσκετ και τένις.                                    Μαθητής Στ τάξης
Αν γινόμουν υπουργός παιδείας θα άλλαζα τις τουαλέτες στο σχολείο του Κορθίου, γιατί μυρίζουν πολύ άσχημα. Θα πρόσθετα δάπεδο στο σχολείο μου, γυμναστήριο, κολυμβητήριο και μια αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων. Επίσης, θα επέκτεινα τη βιβλιοθήκη, θα έφερνα πολλές καλές μπάλες και θα έβαζα τέρματα, καινούριες μπασκέτες, ώστε τα παιδιά να μένουν στο σχολείο όσο θέλουν, για να ευχαριστιούνται όλα αυτά.     Μαθήτρια Στ τάξης           
Αν μια μέρα γινόμουν υπουργός παιδείας θα άλλαζα αρκετά:
Θα αύξανα τις ώρες μαθήματος και οι μαθητές θα έκαναν μάθημα μια ολόκληρη εβδομάδα μαζί με τα σαββατοκύριακα, αλλά η επόμενη εβδομάδα θα ήταν ελεύθερη!!! Θα επιδιόρθωνα τα πάντα (τουαλέτες, γήπεδα κ.λ.π). Θα έβαζα καλύτερη θέρμανση. Θα φρόντιζα όλα τα σχολεία να έχουν δασκάλους. Θα έδινα δωρεάν υλικά (μολύβια, τετράδια). Θα έφτιαχνα και άλλα κτήρια, όπως γυμναστήρια, αίθουσες εκδηλώσεων κ.α.) Τέλος, θα έβαζα πολλά παιχνίδια για τα διαλείμματα και τις ελεύθερες ώρες.

                                Μαθητής Στ τάξης
                                                                                


                     

ΟΙ ΧΑΡΤΕΣ ΜΑΣ

Στο μάθημα της Γεωγραφίας μάθαμε πολλά πράγματα, μα το πιο διασκεδαστικό, ήταν που κάναμε τους δικούς μας χάρτες. Ποιος είπε πως δεν μπορούμε να γίνουμε χαρτογράφοι;;
Δείτε τι κάναμε..






    ΑΣΙΑ









         ΓΕΩΦΥΣΙΚΟΣ 
               ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ



   



           

        
       ΝΟΤΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗ







              ΒΟΡΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗ











     ΑΦΡΙΚΗ 





                 ΩΚΕΑΝΟΙ





              ΕΥΡΩΠΗ





                                    ΗΠΕΙΡΟΙ
ΩΚΕΑΝΙΑ

Και λίγες εγκυκλοπαιδικές γνώσεις..
Γεράρδος Μερκάτορ:  Ο Άνθρωπος που Χαρτογράφησε τον Κόσμο
 Είναι η εποχή των μεγάλων ανακαλύψεων. Ταξιδευτές ανακαλύπτουν νέες ηπείρους, ο Κοπέρνικος διαπιστώνει πως οι πλανήτες γυρίζουν γύρω από τον ήλιο, και ο Μαρτίνος Λούθηρος, ένας αποσχισθείς μοναχός επαναστατεί ενάντια στην Καθολική Εκκλησία. Ο νεαρός Γεράρδος Μερκάτορ, ο οποίος γεννήθηκε το 1512 στη Φλάνδρα δεν έχει ιδέα ακόμη ότι θα γίνει ο μεγαλύτερος χαρτογράφος του κόσμου και ότι 500 χρόνια μετά ο κόσμος θα μιλάει ακόμα για το έργο του.

      


Πόλεμος και Ειρήνη

Με αφορμή την ενότητα της γλώσσας Πόλεμος και Ειρήνη και την ανάγνωση δύο ποιημάτων με κεντρική ιδέα τον παραλογισμό και τις καταστροφικές συνέπειες του πολέμου, δημιουργήσαμε τα παρακάτω αφισάκια..








 Η ταινία μας "Ο Κοκοβιός", η προετοιμασία!


Σε λίγο καιρό θα δείτε και το βιντεάκι, αλλά προς το παρόν πάρτε μια γεύση από τα παρασκήνια..






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου